Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Як максимізувати ефективність email-маркетингу?

Незважаючи на активну експансію з боку соціальних мереж, email-розсилка залишається досить ефективним маркетинговим інструментом. Це справедливо хоча б тому, що кількість зареєстрованих email-акаунтів (поштових скриньок) на сьогоднішній день втричі перевищує сумарну кількість акаунтів Facebook і Twitter.

Однак, надані email-розсилкою можливості приваблюють величезну кількість компаній, внаслідок чого боротьба за увагу користувача стає неймовірно жорсткою. І якщо ви вирішили вступити в цю боротьбу, вам необхідно бути у всеозброєнні. Представляємо вашій увазі чотири питання, відповіді на які допоможуть у створенні конверсійного, що б'є точно в ціль інструменту.

1. У який час краще відправляти електронні листи?

  Текст і тема для вашої розсилки підібрані, але ви все ще ламаєте голову над тим, коли краще відправляти листи? Фахівці компанії Pure360 проаналізували інформацію про те, як люди реагують на рекламні повідомлення в той чи інший час дня. І ось до яких висновків вони прийшли:

Період з 22:00 до 9:00 - це чорна діра для ваших листів. Шанси на те, що відправлений в цей час email досягне мети, дуже невеликі.

З 9:00 до 10:00 початківці свій робочий день люди дуже сприйнятливі до комерційних пропозицій.

З 10 ранку і аж до полудня передплатники фокусуються на роботі, вважаючи за краще не відволікатися на вхідну кореспонденцію. Під час ланчу вони також не виявляють особливого інтересу до електронної пошти, воліючи ознайомитися зі свіжими новинами.

З 2:00 до 3:00 працівники знову концентруються на своїх посадових обов'язках. У цей час вони відповідають в основному на повідомлення, пов'язані з фінансовими послугами.

Між трьома і п'ятьма годинами дня дає про себе знати втома: люди починають відволікатися і на інші пропозиції.

У період з 5:00 до 7:00 відбувається різкий стрибок інтересу до реклами, що пропонує той чи інший спосіб проведення вільного часу. Для відправки B2B-повідомлень даний момент також є оптимальним.

З 7:00 до 10:00 години вечора - час, який люди приділяють в першу чергу самим собі. Як результат, зростає Open Rate розсилок, пов'язаних із споживчими товарами.

2. Що варто врахувати в процесі сегментації цільової аудиторії?

  Пройшли ті дні, коли розсилка стандартних повідомлень всієї підписаний базі могла бути дійсно ефективною. Сьогодні маркетологи будуть славити персоналізований підхід і активно використовують програмне забезпечення, що дозволяє значно спростити процес сегментації ринку.

Ви не хочете відставати, але не знаєте, з чого почати? Пропонуємо вам ознайомитися зі списком факторів, які варто врахувати при створенні таргетированной розсилки:

  • Вік, стать, освіта і інша демографічна інформація про потенційних клієнтів

Базова інформація про людей служить точкою відліку при здійсненні сегментації.

  • Інформація про людей, що заповнили лід-форми на Лендінзі

Відомості, надані самими користувачами, допоможуть вам краще зрозуміти їх інтереси і потреби.

  • Періодичність розсилки

Не знаєте, як часто відправляти повідомлення? Запитайте у передплатників, що вони думають з цього приводу.

  • Місцезнаходження потенційного клієнта

Відомості про місце проживання дозволяють доповнити портрет споживача. Крім того, ви можете включити цю інформацію в тему листа, щоб зробити розсилку більш персоналізованої.

  • Погода

Використання тригерів, пов'язаних з погодними умовами, також дає додаткову перевагу в сутичці за увагу людей.

  • Близькість людини до здійснення покупки

Якщо споживач уже потрапив у воронку продажів, вам необхідно ретельно зважувати кожне рішення, що стосується відправки йому електронних листів. У подібній ситуації завдання полягає в тому, щоб максимально спростити людині шлях до мети. Зробити це вам допоможе розсилка, диференційована за ознакою близькості того чи іншого клієнта до покупки.

  • Минулі покупки

Вивчивши дані про потім, які покупки чоловік скоював раніше, ви зможете краще зрозуміти його потреби, внести необхідні корективи в зміст листів, що відправляються і в кінцевому підсумку підвищити споживчу цінність клієнта.

  • Поведінка користувачів при перегляді електронної пошти

Дані про те, як люди взаємодіють з надсилаються вами листами, також варто врахувати в процесі сегментації ринку.

3. Як еволюціонував email-маркетинг?

  Методи, що застосовуються маркетологами при створенні email-розсилок сьогодні, кардинально відрізняються від підходів, які були актуальні на зорі цифрового маркетингу. Конкуренція на ринку стає жорсткішим, а клієнти - вимогливіше. Втім, email-маркетинг теж не стоїть на місці, з кожним роком стаючи все більш технологічні і персоналізувати.

А починалося все з уніфікованих розсилок. Маркетологи здійснювали килимове бомбардування передплатників, навіть не роблячи спроб попередньо провести розвідку і визначитися зі специфікою тих чи інших цілей.

З часом стало очевидно, що такий підхід не надто ефективний, і маркетологи почали робити перші кроки у бік персоналізації розсилки. Поділ підписаний бази на кілька груп за принципом демографічних даних незабаром стало загальноприйнятою практикою.

Втім, еволюція email-маркетингу продовжувалася: через деякий час в якості «мішені» розсилки розглядався вже кожен окремо взятий передплатник. Для створення більш релевантних повідомлень стала активно використовуватися інформація про переваги клієнтів. Зростання обсягів інформації, наявної в розпорядженні маркетологів, дозволив їм працювати на випередження, буквально передбачаючи бажання споживачів.

Сучасний підхід до email-маркетингу припускає, що зміст листа має залежати не тільки від персони одержувача, але також від часу доби, місця розташування адресата, використовуваного ним пристрою, і навіть від погоди.

4. Як забезпечити високий Open Rate?

  Можливість домогтися значних результатів при невеликих витратах, що надається email-маркетингом, робить даний інструмент досить привабливим. В результаті, електронні скриньки користувачів «ломляться» від незліченних пропозицій. При такому положенні справ вкрай великий ризик того, що ваше повідомлення пройде повз потенційного клієнта. Що ж ви можете зробити?

У першу чергу варто подбати про те, щоб ваші листи не сприймалися поштовими сервісами як спам і не закінчували свій шлях, так і не дійшовши до адресата.

Також важливо пам'ятати, що ви звертаєтеся до живої людини, а не до абстрактного представнику цільової аудиторії. Сконцентрувавшись виключно на своїй пропозиції, ви ризикуєте зарекомендувати себе в якості нав'язливого торговця, якого не надто цікавлять проблеми клієнта. Як підсумок, люди можуть перестати читати ваші повідомлення або зовсім відписатися від розсилки.

Переконайтеся в тому, що ваша розсилка допомагає передплатникам. Користувачеві, витративши свій час на заповнення лід-форми, навряд чи сподобається, якщо приходять йому листи будуть мати дуже опосередкований стосунок до його проблем. Надмірний тиск на клієнтів також може зробити негативний вплив на Open Rate. Люди не люблять, коли ними хтось маніпулює. Доповніть повідомлення контентом, який може зацікавити передплатника. Лист, що містить крім самого оффера яку-небудь цікаву інформацію, сприймається користувачами набагато краще.

Намагаєтеся зрозуміти, наскільки насправді хороша ваша стратегія? Просто уявіть себе на місці своїх передплатників і подумайте про те, стали б ви самі відкривати листи, подібні тим, що розсилаєте? Якщо дане питання ставить вас в глухий кут, можливо, вам варто переглянути маркетингову стратегію.

Високих вам конверсій!