Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Просуваємо пости і бренди у Facebook – формуємо стратегію

У Facebook, як і в інших соціальних мережах, є достатньо можливостей розкрутити спільноту. Сьогодні ми розберемося, як стати успішним у Facebook без залучення грошових коштів. Принаймні, на перших порах.

Кому варто йти в Facebook?

Є сенс створювати тут сторінку, якщо ви продаєте нетривіальні речі класу вище «економ» або ви позиціонуєтесь  як нестандартний бізнес. Наприклад, проект Fucking Chairs продає б / у стільці, але в спільноті це називається «речі з історією», а таке однозначно цікавіше, ніж просто second hand.

Популярні в Facebook сторінки тих, хто що-небудь створює руками - шиє, в'яже, малює, випилює або конструює; тих, хто надає послуги.

Добре сприймаються в Facebook спільноти освітніх проектів, IT-компаній.

У Facebook успішно працює стратегія бізнес-обличчя, коли розкручується НЕ брендоване співтовариство, а конкретна особистість. Тим не менш, успішні приклади просування груп в Facebook є, про них читайте далі.

У Facebook, як і у ВКонтакте, є формат "Група" і формат "Публічна сторінка". Групи виконують інформаційну та розважальну роль, тому якщо ви щось продаєте, вибирайте формат сторінки.

Як може виглядати пост?

Короткий опис + посилання. Припустимо, ви ведете блог або опублікували статтю на своєму сайті. Про це обов'язково варто повідомити у своїй спільноті або на сторінці. Ні в якому разі не копіюйте повний текст статті. Загальновідомо, що в Facebook охочіше читають, але зловживати увагою не потрібно.

Звертайте увагу на вид посилання, додавайте унікальне зображення хорошої якості в публікацію, щоб превью привертало увагу. Ви можете додати просто URL, так з'явиться превью і короткий опис, якщо пост вартий уваги сам по собі.

Короткий опис + фото. Просто яскравої картинки буде мало. Потрібно кожне фото супроводжувати текстом, бажано, по темі або дотепним. І не намагатися продати в кожному рядку. Аудиторія Facebook цінує нове і пізнавальне.

Короткий опис + відео. Буде круто, якщо ви не тільки напишете про те, що ваші матраци найкращі, а й наочно продемонструєте. Не завжди потрібні надтехнології і великі бюджети. Хороша камера, ідея - і ваша аудиторія оцінить ролик.

Текст. Завжди пам'ятайте, що ваше завдання не тільки донести інформацію, а й викликати обговорення, спровокувати питання.

Заклик до дії. Незалежно від того, як виглядає пост, завжди закликайте ставити лайк і ділитися з друзями. Але пост повинен цього заслуговувати. Звертайтеся до широкої аудиторії: «Лайк, якщо п'єш чай вранці і репост, якщо віддаєш перевагу кави! Дізнаємося, кого більше серед нас? ». Той, хто п'є сік або компот, швидше за все, повідомить вас про це, а це коментар. Теж добре.

Не забувайте про гумор і меми, не пов'язані з вашим бізнесом. Може, вашим товаром на перших порах зацікавляться не всі, але якщо з вами читач сміється, це перший крок до продажу. Пам'ятайте про принцип 80/20, де більша частина - небрендовану інформація.

Оформлення і заповнення

Підберіть обкладинку своїй сторінці, яка формуватиме точне уявлення про Вашу діяльність. Щоб якість картинки не змінилося після завантаження, використовуйте формат PNG і розмір 851 на 315 пікселів. Логотип - 180 на 180. Але більше уваги - завжди обкладинці.

За допомогою сервісу Trickedouttimeline (trickedouttimeline.com) ви зможете попередньо побачити, як буде виглядати картинка на місці обкладинки, і підкоригувати її.

Не забудьте додати опис до обкладинки з посиланням на ваш сайт. Приклад зі спільноти «Нетологія» в Facebook:

скріншот сторінки Нетологія у Фейсбук із описом та вказанням веб сайту

Створіть заклик до дії на обкладинці. Після кліку відкривається форма для заповнення. Тут можна обрати кілька варіантів функціоналу кнопки, що буде пропонуватись відвідувачам - "Зв'язатись із нами", "Замовити", "Зареєструватись" тощо, - та ввести відповідну адресу, куди перенаправляється користувач після її натискання. Кнопка поміняє текст і функцію відразу ж після збереження. Також одразу можна переглянути, як це виглядатиме на різних пристроях. 

ва

Дайте найповнішу інформацію про свій бізнес на сторінці. Чим більше про вас знає передплатник, тим простіше йому вам довіряти. Сторінка підкаже вам, де і які поля потрібно заповнити. Обов'язково дайте посилання на свій сайт.

підказки при створенні публічної сторінки на фейсбук

Наприклад, на сторінці Svitstyle.com.ua в Facebook також вказано, що тут налагоджена відмінна комунікація з читачами. Також можна додати години роботи, і на сторінці автоматично з'являтиметься інформація, чи «Відчинено» у Вас просто зараз. Додайте адресу - і місце розташування також одразу з'явиться на карті. 

відзначення про якість звязку із користувачами

Адреса сторінки повинна бути простою і незабутньою. Ідеально - назва вашого бренду. До недавнього часу у Вас була лише одна спроба змінити її, проте близько місяця назад Facebook нарешті пішов назустріч користувачам й надав їм змогу змінювати як назву, так і адресу, незалежно від кількості читачів. 

У сторінки повинно бути багато лайків. Це завжди приваблює, це один з видів соціальногих доказів. Лайки можна купити, але це нечесно і не дасть головного - продажів.

Набір передплатників і розкрутка сторінки

База. Починати доведеться з того, «що є», тому «підтягуйте» свої контакти через кнопку «Запросити друзів зі списку контактів електронної пошти». Своїх друзів з інших соцмереж теж не забувайте, вони завжди лояльніше. Але не зловживайте цим. Напишіть кожному з поясненням, чому вашу сторінку потрібно лайкнути.

Віджет "Share". На сайті обов'язково повинна бути можливість поділитися інформацією про вас на Facebook. Загалом, варто розмістити кнопки "Share" для всіх популярних соціальних мереж. Йдіть за Вашим читачем, йому повинно бути комфортно як читати Ваші дописи, так і ділитись ними. Як ось наприклад на сайті новин "То є Львів".

кнопки поширень у соціальні мережі на сайті новин То є Львів

Друзі. У вас однозначно знайдеться 15-20 хороших приятелів, які готові допомогти. Попросіть їх лайкнути ваші пости. Розділіть на 3-4 групи і кожного разу давайте їм різні пости, оскільки Facebook може запідозрити недобре. Попросіть, щоб ставили лайк не відразу після публікації, а через 10-15 хв. Лайкати бажано не більше одного поста в день. Якщо у вибраної двадцятки багато спільних друзів, не всім буде приємно спостерігати таку рекламну кампанію.

Коментарі. Також ви можете попросити своїх друзів коментувати запис, але в годину пік, наприклад ввечері, з 18 до 21. Дискусія повинна бути жвавою, щоб в потоці оновлень інших спільнот Ваше миготіло якомога частіше.

Фейки. Іноді без «липових» акаунтів просто не обійтися. Тому, крім своїх друзів, ви можете створити кілька фейкових сторінок. Це трудомістко, але результати дає.

Лідери думок. Шукайте тих, хто напише про вас для своєї аудиторії і приведе нових клієнтів. Додавайте їх у друзі або підписуйтесь, підтримуйте контакт. Ви можете домовитися про публікацію як на платній основі, так і по бартеру. Якщо ж ви робите щось оригінальне і помітне, про вас можуть написати просто так.

думка експерта щодо нового сервісу

Тематичні співтовариства. Знайдіть всі існуючі сторінки по Вашій темі, виберіть найпопулярніші. Спілкуйтеся тут, давайте поради, додавайте в друзі, відповідайте на коментарі інших учасників.

Гостьові пости. Зберіть список тематичних ресурсів, де ви гіпотетично можете опублікувати матеріал. Напишіть самі або залучіть копірайтера (що ймовірніше), дайте посилання на своє співтовариство, якщо хочете просувати саме його і отримувати постійних клієнтів.

Вигоди. Сформуйте список з 5-7 вигод, які дає підписка на вашу сторінку. Наприкінці дайте заклик до дії. Його можна розіслати на e-mail клієнтів.

Безкоштовно. Дайте своїм клієнтам щось дійсно корисне безкоштовно за допомогою Facebook. Це приверне зацікавлену аудиторію.

Конкурси, розіграші. Придумайте невеличкі призи для кожного, наприклад, сотого або тисячного підписника. Це підігріє інтерес. Роздавайте символічні знижки за лайки і репости. Проводьте конкурси в спільноті.

Відео. Сервіс Taggled дозволяє додати клікабельні теги на відео з YouTube з посиланням на Facebook, які з'являються під час перегляду. Якщо у вас є канал, використовуйте і цей шлях.

Тізери. Використовуйте картинки з коротким заманливим текстом, вони можуть істотно збільшити кількість лайків.

b706de518f11e5b74fc901bb8cfd32

Згадування (відмітки, теги). Якщо в пості ви говорите про досвід іншої компанії або про конкретну людину, відзначте їх. Згадку побачать у своїх стрічках підписники і друзі того, про кого йшлося. Якщо вибрати правильних фігурантів, можна отримати нову аудиторію. Тут важливо, щоб назва вашої сторінки і аватарка давали розуміння, чим ви займаєтеся.

Постинг. З більш рішучих способів поширення інформації про вас можна виділити постинг в групах і на сторінках. Але виберіть стратегію органічного постинга. Знайдіть спільноти, по темі яких у вас є статті, або пости, під якими хтось зацікавлений у ваших послугах. Можна дати пряме посилання або згадати про те, що є така компанія, як ваша. Тут немає гарантії, що адміністратор не видалить ваше повідомлення. Щоб спростити собі завдання, використовуйте пошук в групах.

Відгуки та опитування. Нехай у ваших передплатників буде можливість висловитися. Відгуки з'являться в лівій нижній частині екрана. Створюйте опитування, щоб дізнатися думку аудиторії.

Платне просування. Пам'ятайте про те, що Facebook не кардинально, але навмисно перешкоджає поширенню ваших безкоштовних постів. Вибирайте найпривабливіші, на ваш погляд, і просувайте їх платно. Все не потрібно, оскільки це призведе до збільшення охоплення і одночасно до зростання відписок і скарг на спам. 

Виділяйте найвдаліші, на ваш погляд, пости. Закріплюйте їх на початку сторінки на деякий час. чсч

Аналітика. Обов'язково стежте за статистикою. Відзначайте для себе, що викликає більший відгук. Це дозволить вам підвищувати ефективність кожного нового поста.

аналітика статистики дописів у фейсбук

Заходи/події. Ідеально було б бачити свою аудиторію лицем до лиця. Пара-трійка успішних тематичних івентів в офлайні - і нова аудиторія в Facebook гарантована.

Контент. У Facebook багато в чому працюють ті ж правила, що і у «ВКонтакте», але контент потрібен дещо інший. Котиків і мемів буде мало. Добре працюють яскраві креативні фото з заходів, з виробництва, бізнес-одкровення і продумані акції. Фото повинні бути великими і яскравими. У день намагайтеся викладати хоча б один пост, але не більше п'яти. Аудиторія Facebook любить емоційно забарвлену лексику, захват чи негатив викликає активну реакцію на пост. Активно використовуйте корисні сервіси, які допоможуть вам зробити безкоштовну розкрутку ефективніше.

Висновки

Якщо ваш бізнес «підходить» для Facebook і потенційно цікавий його аудиторії, сміливо йдіть туди. Головне - не полишайте ведення сторінки в цій соцмережі. Активне  оновлення, використання безкоштовних прийомів і просування окремих постів - і лояльна аудиторія знайде вас сама.