Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Пости у соцмережах. Частота постів, типи контенту та основні правила

Мабуть, одне з найпоширеніших запитань, які найчастіше отримує працівник у сфері SMM (Social Media Marketing), - "Скільки, як часто та що саме постити на сторінці?". І зазвичай, якою б не була тематика спільноти (окрім ЗМІ та виключно контент-проектів), більшість основних моментів збігаються з точністю 99%. 

Відповівши на таке запитання з десяток разів, багаторічний досвід автоматизації та оптимізації процесів таки переважив й підштовхнув звести докупи й викласти своє бачення на пости у соціальних мережах.

Висновки та рішення проаналізовані та прийняті виходячи із власного досвіду просування бізнесу в соцмережах, зокрема й Фейсбук, на якому сьогодні й акцентуватиму. Тож, поїхали!

Частота розміщення публікацій

Основне і найголовніше правило: "Краще менше, але краще". Суть - якщо відсутній матеріал, який буде потенційно цікавий вашій аудиторії, краще не постити взагалі нічого. Не варто шукати й продумувати. Загалом - 3-7 постів у тиждень буде більш ніж достатньо.Але розберемо детальніше нижче.

Потрібно в першу чергу зберігати баланс між інформативністю та надокучливістю, а це зокрема можна реалізувати і завдяки різного типу контентом.

Типи контенту для соцмереж. Мета та формат

Загалом, особисто я розділяю публікації на 4 основні типи. В залежності від типу діяльності, аудиторії спільнот, можливостям генерації контенту їх можна розгалужувати та уточнювати.

1. Комерційній контент (основний).

Мета. Отримати ВІДКРИТО (не приховано) конверсію (продаж,  заповнення заявки, дзвінок, запит у онлайн форму, повідомлення сторінці тощо). Саме публікації такого типу першочергово підлягають рекламі.

Тож у такому пості обов'язково потрібно вказати: що саме ми пропонуємо (навчання, вигоди, мрія, літак) та ЯК це можна отримати (чи дізнатись більше, чи одразу й замовити послугу).

Якщо Ви надаєте кілька різних типів послуг - можете формувати окремі пости під окремі послуги, а також і зведені пости із більш повним описом послуг. В разі ж надання виключно одноєї послуги (оренда авто) - рекомендую формувати пост як мінімум із рядом відмінностей (фото, супровідний текст, відео тощо) й аналізувати ефективність кожного з них, формуючи оптимальний варіант.

Формат.

А. Звісно ж, в першу чергу це текст. В ньому, як і наголошувалось, слід відмітити

- що ми пропонуємо. Варто чітко та зрозуміло сформувати, що ж саме Ви пропонуєте придбати. Адже потенційний клієнт не повинен додатково витрачати час і зусилля, щоб здогадатись, що ж йому пропонується.

- чому це потрібно/цікаво/корисно. Клієнти не купують товар, вони очікують вирішення якихось проблем чи здійснення побажань. Тож і формувати посил варто виходячи із цього (погано "купіть квартиру" - добре "здійсність свою мрію про власне затишне житло без тещі").

- як саме це можна отримати. Чіткий алгоритм отримання товару/послуги - заповнити заявку, залишити номер телефону в онлайн-формі, замовити на сайті, зателефонувати, написати повідомлення чи коментар. Ідеально - щоб для цієї дії користувач не потребував виходити з онлайну, тобто мав змогу здійснити усе фактично у будь який час доби без прямого зв'язку через оффлайн, у тому числі дзвінок.

Б. Як показує практика, рекомендовано використовувати якісний і привабливий (що привертає увагу) візуальний супровід (1 фото, серія фото, відео).

Важливо! При використанні відео, особливо якщо це наше власне, часто є можливість завантажувати його на Фейсбук (а не завантажувати на Ютуб та давати посилання на нього). Такий тип публікації дає значно вищі результати (кількість переглядів, залучення аудиторії тощо).

2. Інформаційний контент.

Мета. Надати корисну інформацію для нашої аудиторії в нашій тематиці, проте які не лише являються нашими клієнтами, а й загально цікаве інфо. Наприклад, якщо у Вас спільнота пов'язана із авіапослугами, цілком підійде: новини у сфері авіації, рекорди, відкриття, фотосесії. До слова, з кабіни літаків відкриваються просто відмінні панорами, й гріх не скористатись таким джерелом унікального особистого контенту.

Формат. Ідеальним форматом є публікації із посиланням на особистий блог, який знаходиться на сайті, де можна одразу й дізнатись про послугу, яку ми пропонуємо, та замовити її.

Подати її із цікавим превю та пропозицією (чи без неї, бо і так зрозуміло) перейти для детальнішої інформації на сайт

"Приятная новость для любителей авиации из Киева! Уже в эти выходные в Жулянах Вы сможете насладится, а возможно и посидеть, в лучших образцах авиатехники Украины. Подробнее - на нашем сайте/по ссылке..."

Якщо публікація присутня на іншому сайті - рекомендую зробити передрук (із посиланням на джерело) на Вашому сайті і йти за вказаною схемою.

3. Розважальний / емоційний контент

Мета. Відволікання від офіціозу та відведення уваги від комерційної мети проекту контентом, що викликає емоції (сміх, радість, сум, захоплення), проте залишається у нашій тематиці. Важливо не сплутати інформаційній і розважальний контент.

Такого роду публікації дають особливо хороший відгук аудиторії, і як результат - охоплення та залучення ЦА. Як додатково - зменшують відсоток відписувань саме завдяки потенційному зацікавленню у отриманні цікавого та не обтяжливого контенту.

Формат. Рекомендовано із використанням візуальних матеріалів.

До цього ж типу контенту належать інтерактивні пости без бонусних умов (знайдіть 10 відмінностей між лівип та правим фото; вкажіть правильну відповідь на ребус тощо)

4. Конкурси, розіграші та інші бонусні пости

Мета. Даний тип публікацій володіє найвищими показниками приросту аудиторії та її активності. Залежно від вмісту, може містити як комерційну, так і виключно розважальну мету.

Формат. Потання та формат постів залежить виключно від фантазії маркетолога та можливостей компанії. Починаючи із звичного "Лайк та репост" та завершуючи зйомкою та розміщенням певного відео. Бонусом повинна служити звісно річ, котра напряму асоціюватиметься із вашою діяльністю - Ваш продукт або послуга.

Важливо. Не обов'язково давати максимальний тип послуги. Як показує практика, навіть незначні подарунки дають хороший відгук. Експеримент однієї торгової марки показав, що аудиторії з приблизно однаковою активністю взаємодіяла із контентом із різною вартістю послуги. Наприклад, якщо Ви займаєтесь навчанням чи тренінгами, котрі мають кілька складових (практикум, виїзні зустрічі, хакатон), цілком достатньо розіграти теоретичну (по суті, не затратну фінансово) складову.

До слова, варто відмітити відмінності між конкурсом та розіграшем.

Конкурс - людина повинна щось зробити, і за результатами її роботи визначиться, хто ж переміг.

Розіграш - людина повинна щось зробити, і незалежно від того, що і як вона зробила, визначається, хто отримає.

Висновок.

Проаналізувавши оптимальний баланс саме для свого бізнесу, формуйте контент план. Експериментуйте, досліджуйте реакцію та відгук аудиторії, та з часом Ви матимете змогу вибудувати ідеальну формулу саме для Вас.