Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Мінімалізм: чому менше краще

Багато дизайнерів переконані в ефективності мінімалізму. Таких же поглядів дотримувався архітектор-модерніст і функціоналіст Людвіг Міс ван дер Рое (Ludwig Mies van der Rohe). Одна з його робіт - «Скляний будинок», розташований в штаті Іллінойс, являє собою засклений білий каркас, що стоїть на піднятій на стійках над рівнем розливу води плиті:

Ludwig-Mies-Van-der-Rohe-Farnsworth-house скляний будинок

Фото quotesgram.com

Чому просте завжди продає

У чому ж причина? Успіх продукту, яким би він не був, залежить від того, чи зможуть покупці швидко зрозуміти, як ним користуватися. Зазвичай людям важко довго концентрувати свою увагу - лише деяким подобається проникати в суть речей.

Якщо ви хочете створити продукт, який буде продаватися, потрібно зробити неможливе - подати всю складність і функціональність вашого рішення в красивій і простий оболонці.

банер із простим і глибоким змістом

Природна складність, і як з нею боротися

Але чим обумовлено подібне прагнення до простоти? Адже що стосується технологій, саме функціональність і різноманітні характеристики завжди володіли підвищеним пріоритетом. Якщо подивитися на природний розвиток інструментів для письма - від гусячого пера і чорнила до друкарської машинки, а від неї - до всесильних текстових редакторів, прогрес завжди був пов'язаний з нарощуванням складності.

Однак у якийсь момент ми досягли переломного моменту. Більше і складніше тепер не означає краще чи ефективніше. Ми і надалі хочемо мати широкі можливості і багатий функціонал, але чекаємо, що все буде легко, просто і красиво.

«Все слід робити настільки простим, наскільки це можливо, але не простіше» (Альберт Ейнштейн)

Засновник Twitter Еван Вільямс (Evan Williams) поділився секретною формулою побудови багатомільярдної інтернет-компанії: «Візьміть сильне бажання людини, переважно те, яке переслідує його довгий час ... Вивчіть це бажання і використовуйте сучасні технології, щоб задовольнити його».

Робіть речі легшими і простішими

Чому ми знаємо про силу простоти, але продовжуємо ускладнювати свої продукти?

Мозок людини має певні природні обмеження, що заважають йому приймати рішення. Наша оперативна пам'ять - та, яка тимчасово зберігає й обробляє інформацію - може утримувати лише від 5 до 9 об'єктів одночасно.

Створюйте краще шляхом скорочення

Якщо ми відволікаємося або завантажені великою кількістю завдань, наша здатність робити правильний вибір погіршується. Ми приймаємо неправильні рішення або взагалі відмовляємося від вибору.

Дослідження, проведене компанією Google в серпні 2012 року показало, що люди оцінюють зовнішній дизайн сайту за 1/50 -1/20 секунди - швидше, ніж клацнути пальцями. Але що цікаво, саме прості сайти сприймаються відвідувачами як більш красиві.

Існує поріг кількості характеристик, після якого продукт стає незручним. У цій ситуації, більше - однозначно означає гірше, і завжди є межа, коли краще щось прибрати, ніж додати.

Крива функціональності

крива функціональності

Джерело headrush.typepad.com

Крива функціоналу: вісь Y - щастя користувача, вісь X - кількість характеристик та параметрів. Сприйняття продукту в залежності від положення кривої:

- «Добре, але я хочу більше»
- «Я так вдячний, що вони додали це»
- «Клас!»
- "Я крутий!"
- Пік щастя користувача
- «Здається, краще подивитися в інструкції ...»
- «Куди, чорт візьми, вони засунули це?»
- «Як мені, врешті-решт, домогтися від цієї штуки того, заради чого вона куплена?»
- "Я взагалі нічого не розумію!"

Часто ми забуваємо, що покупці - це звичайні люди, які осягають суть речей через наступні міркування:

1. «Я знаю, де цьому слід бути»
2. «Я знаю, як це повинно працювати»
3. «Я знаю, як це повинно поводитися»
4. «Я знаю, як це повинно називатися»

Для дизайну - це так звані прототипи. Кожен сайт, будь то інтернет-магазин або fashion-блог, має ряд власних прототипів.

Подумайте про такі елементи, як навігаційна панель нагорі або збоку, реєстраційний блок в правому верхньому куті. Чим зрозуміліше і звичніше дизайн сторінки, тим простіше нашому мозку сприймати інформацію і тим більше вірогідність того, що ми запам'ятаємо, як легко і зручно ним користуватися.

Психологи називають це когнітивною флюентністю (cognitive fluency) - вона визначає, що ми вважаємо простим. Якщо сайт або продукт не відповідає нашим очікуванням, мозку складніше його сприймати. У підсумку, він автоматично здається нам надто складним, а значить, невдалим.


Це правило можна застосовувати у будь-якій сфері життя - до текстів, програм, техніки, музики.

Аналіз музики з 1955 по 2011 рік підтверджує, що менш складні по мелодії жанри постійно займають більш високі позиції в чартах і продаються краще. Також було відзначено, що чим зрозуміліші й доступніші слова пісні, тим імовірніше вона стане популярною і затребуваною, а якщо текст складний, то відповідно втратить позиції.

Це частково є наслідком психологічного феномену під назвою «ефект симпатії до знайомого» (mere exposure effect) - чим частіше ми чуємо або бачимо щось, тим більше воно нам подобається. Також причиною може бути «ефект краси-в-схожості» (beauty-in-averageness effect), коли нас приваблюють риси, що мають схожі елементи.

Так чи інакше, чим більш знайомим і простим здається нам продукт, тим більше задоволення ми отримаємо від взаємодії з ним і найімовірніше придбаємо саме його.

Не впевнені, що дотримуєтеся правило простоти? Спробуйте iPod тест

Якщо хтось і був провидцем, розумів всю силу створення простих, але ефективних рішень, так це Стів Джобс.

Ось його слова: «Просте складніше складного. Потрібно старанно працювати, щоб очистити свої думки для простоти. Але воно того варте, бо якщо одного разу це вийде, ти зможеш звернути гори ».

Створюючи перші iPod, Джобс суворо дотримувався правило трьох кліків. Для того, щоб відкрити пісню або знайти потрібну функцію, необхідно зробити не більше трьох дій.

принцип ipod три кліки

Незважаючи на складний пристрій iPod, Джобс знав, що для комфорту користувачів робота з ним повинна бути максимально простою. Це означало, що продукт повинен здаватися знайомим візуально і функціонально, навіть якщо ви ніколи не бачили його раніше.

Причому справа не тільки у звичній смузі прокрутки, а й в інтерфейсі, який абсолютно не навантажує оперативну пам'ять. Як і інші продукти компанії, iPod поєднав у собі дизайн і функціональність - складові простоти.

Коли ви будете розробляти наступний продукт, задумайтеся про очікування своїх покупців. Як створити у них почуття комфорту? Від чого можна позбутися?
Що заважає вашому рішенню бути простим? Коли складні речі настільки прості, що можуть бути зрозумілі навіть дітям - це ознака прогресу. Саме тому просте завжди продається.

Високих вам конверсій!