Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Корисний чек-лист з аналітики сайту

Корисний чек-лист з аналітики сайту. Беріть на замітку!

Для початку, пропоную Вам пройти міні-опитування: як часто вами, вашими співробітниками та контрагентами проводиться аналіз ефективності рекламної кампанії?

  1. Раз на місяць.
  2. Іноді.
  3. Раз на рік.
  4. Не робимо.

Якщо ваша відповідь - це 2, 3 або 4 пункт, то ця стаття дасть Вам чек-лист для проведення аналізу і визначення ефективності ваших рекламних кампаній (далі - РК).

Якщо ваша відповідь під № 1, то Ви можете протестувати свої знання в галузі аудиту РК і зрозуміти, чи весь спектр показників використовуєте у своєму аналізі.

Інструменти для аналізу рекламних кампаній:

  • Google Analytics, Яндекс.Метрика, Liveinternet - найвідоміші системи статистики та збору даних по сайту
  • Google Adwords, Яндекс.Директ - системи контекстної реклами, надають свої статистики
  • Ваша внутрішня CRM чи інші системи фінансового обліку показників компанії - необхідні, щоб отримати головні фінансові показники - вартість покупця по кожному з рекламних каналів, ROI.

Основні показники, які потрібно вимірювати:

  • розподіл кількості показів і переходів по кожному рекламному майданчику;
  • загальне охоплення аудиторії по кожному рекламному каналу;
  • CTR рекламного майданчика;
  • глибина перегляду сторінок;
  • час, проведений на сайті;
  • вартість переходу (кліка);
  • вартість конверсії (цільової дії = ліду);
  • вартість покупця
  • ROI.

Додаткові можливості інструментів:

  • Вебвізор (Яндекс.Метрика) дозволяє простежити за поведінкою користувача на сайті. Ви можете відфільтрувати і простежити поведінку користувачів по кожному рекламному каналу.
  • Карта кліків і карта відвідувань (Яндекс.Директ і Google Analytics) покаже найпопулярніші місця і сторінки вашого сайту.
  • Статистика по заповнюваності форм (Яндекс.Метрика) дасть вам можливість зрозуміти, наскільки аудиторії зручно і легко користуватися формами на вашому сайті.
  • Post-view (Adfox, Adriver) покаже поведінку користувачів, що побачили ваше рекламне оголошення, але не вчинили клік, а потрапили на ваш сайт за допомогою інших джерел.

 

1. Ваша мета - збільшення продажів.

Поряд з показниками кількості унікальних відвідувачів, важливо чітко відслідковувати:

  • джерела реклами, за якими прийшов клієнт;
  • вартість залучення потенційного клієнта (вартість кліку);
  • кількість покупців, продажів;
  • вартість покупця;
  • найпопулярніший товар, категорія в розрізі рекламного каналу;
  • ROI або операційна виручка по кожному з каналів.

 

2. Ваша мета - збільшення звернень через сайт (оформлення заявки, заповнення анкети, проходження опитування і т. д.).

Поряд з кількісними показниками трафіку (переходи, унікальні відвідувачі), нам важливо оцінити якість наведеного трафіку і якість landing page. Наш основний показник - конверсія або відношення числа відвідувачів до числа оформлених заявок.

Відстежуємо:

  • кількість відвідувачів, що прийшли по кожному джерелу реклами;
  • аналіз поведінки користувача на сайті (карта кліків, карта відвідувань, Вебвізор);
  • аналіз роботи користувача з формою;
  • вартість залучення потенційного клієнта (вартість кліку);
  • вартість конверсії (цільової дії = ліду).

 

3. Ваша мета - інформування покупців / клієнтів про нові товари, послуги і т.п., тобто максимальне охоплення, максимальний CTR рекламних матеріалів.

Відстежуємо:

  • загальне охоплення аудиторії;
  • час, проведений на сайті;
  • CTR кожного оголошення;
  • CTR рекламного майданчика;
  • вартість переходу (кліку).

 

4. Ваша мета - збільшення трафіку - є пріоритетною для новинних та інформаційних ресурсів.

Відстежуємо:

  • загальне охоплення аудиторії;
  • глибина перегляду сторінок;
  • час, проведений на сайті;
  • розподіл кількості показів і переходів по кожному рекламному майданчику;
  • вартість переходу (кліку).

 

Важливі показники по основним рекламним каналам
Основними рекламними канали на даний момент залишаються контекстна реклама і SEO-оптимізація. Для них недостатньо загального підходу.

У контекстній рекламі стежимо за якістю кожної рекламної кампанії і оцінюємо:

  • релевантність кожного оголошення;
  • якість посадкової сторінки (landing page);
  • максимальний підбір ключових запитів, постійний моніторинг семантичного ядра.

У роботі над SEO-оптимізацією контролюємо:

  • актуальність інформації на сайті;
  • наявність title до кожної сторінки;
  • мета-опис до кожної сторінки (є сніппетом для вашої сторінки в Google);
  • входження ключового запиту в текст (саме цей фрагмент тексту буде братися Яндексом для формування сніппету);
  • кількість ключових слів у тексті сторінки;
  • якість і унікальність контенту сторінки.

І відстежуємо:

  • позиції сайту у видачі Google та Яндексу по ключовим запитам;
  • кількість і динаміку переходів з органічної видачі;
  • кількість цільових дій (покупок, лідів).

 

Зміна показників статистики або низька конверсія пошукового трафіку може служити першим сигналом до перевірки самих сторінок, сніпетів.