Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Контекстна реклама: маленькі «хитрощі» економії бюджету

Ні для кого не секрет, що контекстна реклама - це дієвий інструмент для розкрутки сайту і збільшення прибутковості проекту, що дозволяє охопити велику кількість потенційних клієнтів. При цьому рекламодавець витрачає найменшу кількість грошових коштів (якщо порівнювати з іншими видами інтернет-реклами) і отримує набагато більшу конверсію зацікавлених користувачів - в клієнтів.

Розрахунок бюджету контекстної реклами - це одне з найбільш пріоритетних питань, яке зазвичай хвилює власника сайту або ж інтернет-магазину. Якщо це питання знаходиться не в першій сходинці лідерів за популярністю, то в першій п'ятірці воно точно присутнє. Що цілком природно і логічно.

І тому цілком актуальними залишаються наступні питання: Як скоротити грошові витрати при такому ж числі кліків? Як знизити середню вартість за один клік?

У даній статті ми розглянемо 10 маленьких «хитрощів» економії бюджету при роботі з контекстною рекламою, які можливо деяким користувачам здадуться і дещо базовими. Але ці поради дійсно працюють і допомагають у роботі з Google.Adwords та Яндекс.Директ.

  1. Основна увага на НЧ і СЧ фрази

    Робіть основний упор на низько- і середньочастотні фрази. Як показує практика - вартість ВЧ фрази зазвичай дуже висока за конкурентними запитами, але конверсія при цьому не завжди адекватно відображає цінову вартість переходу. Тому, доцільніше для економії бюджету зупиняти свій вибір не на популярних, а на більш недорогих і точних по відношенню до Вашої пропозиції НЧ І СЧ фраз.

  2. Колонка справа

    Розміщення оголошення виключно в зоні «спецрозміщення» (вибачте за тавтологію) - звичайно забезпечує більш високий показник CTR і помітно більше число кліків. Але при цьому і ціна за кожен такий перехід буде вище. Це не означає, що Спецрозміщенням взагалі не варто користуватися. Ні, зовсім не так. Просто проаналізуйте всі вартості кліків і запам'ятайте, що завжди є можливість створити велику кількість оголошень з безліччю НЧ фраз. І по ним - тільки за вже більш низьку вартість можна отримати ідентичне число кліків за допомогою колонки праворуч.
    Але відразу обмовимося, що цей спосіб діє тільки за умови достатньої кількості показів. Приміром, якщо у інтернет - магазину, що займається продажем контенту, сумарне число показів за місяць близько сотні, то скоріше всього число користувачів, які будуть клікати на рекламні оголошення в правому стовпці, буде невелике. Переходи - теж дуже незначні і рідкісні. Але, якщо при цьому збільшити кількість показів ключових слів і фраз, то тоді вони і будуть приносити потрібний нам рівень клікабельности. Якщо ж їх мало, то в цьому випадку найкращим виходом з положення буде розміщення оголошення контекстної реклами в «спецрозміщенні».

  3. 100% -не охоплення потрібне не завжди

    Особливість даної хитрощі в тому, що нею чомусь не завжди користуються. Суть її наступна: зовсім не обов'язково призначати вартість, необхідну для гарантованого показу ваших рекламних оголошень в тому ж Adwords. Можна поставити і набагато меншу ціну.
    У такому випадку, рекламне оголошення буде показуватися по черзі з іншими, що роблять такі ж цінові ставки. І таким чином, можна істотно знизити вартість 1 -го кліка - за рахунок меншого числа оголошень, але з великою кількістю НЧ і СЧ фраз. Якщо допустимо кількість показів зовсім маленька, то найкращим варіантом буде призначити ту вартість, при якій гарантовано буде здійснюватися показ оголошень, тобто постійна присутність вашої реклами. Це пов'язано з особливостями рекламного ринку України - в деяких сферах мала кількість запитів, і зокрема, якщо - це природний геотаргетинг (по якомусь визначеному населеному пункту).

  4. Таргетинг по часу

    Вартість рекламних оголошень в стандартний «неробочий» час з 19.00 до 9.00, зазвичай нижче, ніж вдень. Але так відбувається не завжди і при цьому покупці замовляють товар в будь-який час доби. Зазвичай увечері і вночі вони купують товари з дому. Та й B2B сектор (який складають фірми, що торгують тільки з фірмами, так би мовити бізнес з бізнесом) не вмирає навіть вночі. Нерідкі випадки, коли замовлення на створення сайту, були зроблені навіть в 4.00 або 5.00 ранку. А тому варто визначити в який час відбувається збільшення конверсії саме на Ваш сайт і показувати оголошення у вечірній (з 20:00 до 00:00) або нічний час (з 00.00 до 09.00). У цей момент (збільшення замовлень) і слід підвищувати цінові ставки за оголошення, а коли конверсія низька - зменшувати вартість за клік. Таким чином, можна заощадити кошти, закладені на контекстну рекламу.

  5. Краще дві, ніж одна

    Розділяйте кампанії з контекстної пошукової реклами та в Медійній мережі. Так як це дозволяє більш точно управляти ціною за один клік, загальним числом оголошень і фраз, показуваним по ним. Звичайно, одне оголошення замість 2-х - набагато спрощує роботу з реклами, але ця груба помилка багатьох рекламодавців призводить тільки до одного - до неефективного використання бюджету на рекламу. Оголошення, які добре працюють для показах в пошуку, майже завжди (!) Дають зворотний ефект в Рекламної Мережі Яндекс/Гугл (контентно-медійній мережі) і навпаки. Тому не варто лінуватися: краще скласти абсолютно різні рекламні оголошення для пошукової реклами і тематичних майданчиків. Наприклад, для пошуку підійде оголошення, що дає точну відповідь на запит користувача мережі, у вигляді тези - сайти під ключ, продаючий сайт для бізнесу, а в КММ - це має бути текстове оголошення, що заінтригує користувача - Ваш сайт не зрівнятися ні з чим! Дізнатися більше! або Давно мрієте про власний сайті? Ми зробимо це для Вас! У довгостроковій перспективі від такого підходу ефективність вашої контекстної реклами тільки зросте. Як розділити рекламні кампанії на пошукові та контекстно-медійні запитаєте ви? Легко. За допомогою налаштувань реклами. Для того, щоб включити функцію показу тільки в Контентно-Медійній Мережі(скорочено - КММ) необхідно вибрати стратегію: «Незалежне керування для різних типів майданчиків. На пошуку покази відключені ».

  6. Обережно: цінова війна

    Остерігайтеся таких війн, так як вони дуже часто спонукають рекламодавців до різких стрибків невиправдано завищених цін, буквально за короткий проміжок часу - протягом одного робочого дня. Тому заздалегідь встановіть для себе «ціновий поріг», який ви готові платити за один клік і дотримуйтеся його.
    Участь у таких цінових «перегонах» може привести до дуже швидкого зливу всього наміченого раніше бюджету, так що бережіть себе і свої гроші.

  7. Про важливість мінус-слів

    Перед початком рекламної компанії заздалегідь продумайте мінус-слова, які будуть супроводжувати кожну фразу. Інакше можна отримати кліки по зовсім релевантним словами і як наслідок, втратити більшу частину бюджету. Багато новачків, в силу своєї недосвідченості, на самому початку своєї роботи з контекстною рекламою або навіть, коли компанія вже запущена, здійснюють подібні помилки. Будьте розумнішими, не повторюйте за ними. Аналізуйте за якими саме словами приходили користувачі на ваш сайт і відстежуйте все «зайве». І звичайно не забувайте поповнювати ваш список мінус-слів.

  8. Автоброкер обов'язковий до застосування

    Під автоброкером розуміється система автоматичного управління ставками в Яндекс.Діректі. Вкрай корисний інструмент з цілим рядом переваг.
    Необхідно завжди стежити за тим, щоб автоброкер був включений за замовчуванням (і при цьому вимикати його не рекомендується взагалі-це відразу підвищить ваші витрати). Завдяки цій системі ви зможете серйозно заощадити свій бюджет на рекламу. Наприклад, якщо ви займаєте перше місце і при цьому зробите ставку в 0,55 центів, то за один клік вам доведеться заплатити не 55 центів, а на ставку другому позиції + ще один цент. Тобто, якщо друга позиція коштує 41 цент, то за перше місце ви будете платити 42 цента.
    Автоброкер враховує не тільки ставки і CTR, але і що важливо - геотаргетинг, часовий таргетинг, і навіть веде облік ваших всюдисущих конкурентів. Приміром, якщо вночі всі ваші конкуренти відключать оголошення, то ви будете платити мінімальну суму за клік в 1 цент. Вагома причина, щоб не забувати тримати включеним автоматичне керування ставками автоброкера.

  9. Бережіться «накрутчиків»

    За допомогою інструментів веб-аналітики відстежуйте всі сумнівні переходи. І якщо знаходите такі, то в обов'язковому порядку пишіть в службу техпідтримки Google чи Яндекса відповідно. Якщо все буде підтверджено, то вам повернуть гроші, які вирішили списати з вашого рахунку «злісні» конкуренти.
    Існують так само автоматичні алгоритми, які відстежують і компенсують сумнівні склікування. Тобто ці інструменти вже як би «вмонтовані» в систему контекстної реклами за замовчуванням. Вони теж допомагають уникнути масового склікування ваших бюджетних грошей.

  10. Конверсія цільової сторінки

    Є ще одна маленька хитрість, яка допомагає заощадити бюджет - це звичайно ж конверсія цільової сторінки. Якщо вона низька, то необхідно більше кліків і відповідно витрат на залучення клієнта. Тому слід приділяти належну увагу роботі над нею, а саме:

  • використовуйте ключові слова в заголовку і тексті оголошення, орієнтовані саме на вашу рекламну компанію (пропонований товар або послугу);
  • для кожної фрази або слова можна розмістити своє оголошення. Цей прийом дає користувачеві відчуття впевненості в тому, що потрібний йому товар знаходиться саме на вашому сайті, тобто створює ефект величезного асортименту продукції;
  • враховуйте особливості геотаргетингу. Наприклад, фірма займається продажем автомобілів у Львові, а розміщує свої рекламні оголошення по всій Україні. І при цьому керівництво дуже невдоволено, що місячний бюджет бюджет закінчується за кілька днів, не приносячи фірмі жодного клієнта. А співробітники здивовані - адже як же так, начебто все робиться за «правилами» - а очікуваного ефекту від реклами немає;
  • використовуйте «місцевий контекст» (природний геотаргетинг) - наприклад автомобіль Львів, автомобілі в місті Львів, Toyota Львів, Львів Автоцентр і т.д.

Контекстна реклама все більш вдосконалюється, ускладнюється, з'являються нові «фішки» та хитрості. Але при цьому вона приносить рекламодавцям все більше прибутку у вигляді клієнтів, отриманих з даного виду реклами. Йде постійне зростання числа користувачів саме в в нашій країні. Починаючи з 2007 року число українських інтернет-користувачів різко зросла, і ці показники постійно зростають. Українці активно починають використовувати численні плюси всесвітньої павутини: купують різні товари в інтернеті, шукають необхідну інформацію, спілкуються з друзями, зберігають документи і навіть проходять онлайн-навчання.

Розширюється охоплення вікового порогу користувачів інтернету (від першокласників, які отримали в подарунок планшет, до пенсіонерів, які отримують можливість реалізації деяких корисних для себе речей). Знижується загальний рівень доходу, необхідний для входу користувачів в мережу - комп'ютери рік від року дешевшають, а рівень життя зростає.

Тому необхідно приділяти належну увагу контекстній рекламі і приймати рішення, які покращують роботу з нею.