Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Instant Articles в Facebook – що таке миттєві публікації, їх призначення та хто ними користується

Миттєві публікації, або ж Instant Articles, - відносно нова функція від Фейсбук, котра надає можливість переглядати публікації сайтів безпосередньо всередині соцмережі.

Офіційна відео-презентація "миттєвих публікацій"

Instant Articles - це оновлений формат текстових матеріалів, опціонально збагачених відео і картинками, котрі доступні безпосередньо у додатку Фейсбук: тобто щоб переглянути публікації, розміщені на сторонніх сайтах, Вам не потрібно відкривати посилання у браузері. Уся інформація зі статті "миттєво" підтягується й відкривається у самому додатку.

Як виглядає

У стрічці новин публікації такого типу містять спеціальну відмітку у вигляді блискавки, щоб користувачі мали змогу відрізнити їх від публікацій звичайного типу, що відкриваються у браузері (внутрішньому від Фейсбук чи зовнішньому).

відмітка INSTANT ARTICLES на статті у соцмережі Фейсбук

Для кого призначена  

В першу чергу, звісно ж, даний тип надання швидкого доступу до контенту пріоритетний для ЗМІ. Адже їх мета - щонайбільше донесення інформації до аудиторії, особливо в котних доля мобільного трафіку сягає 50% та більше.

Контнентні ж проекти, котрі монетизують свій трафік шляхом розміщення реклами на сайті (банери, тізери, сервіси Adsene тощо) навпаки, не зацікавлені в такому форматі, оскільки користувачу, що переглядає публікацію через Instant Articles, дані скрипти не підтягуються. Виключенням для них являється пряма монетизація трафіку через рекламу Facebook , проте це вже зовсім інша тема.

Запуск

Платформа миттєвої публікації статей та відеороликів в стрічку соцмережі була запущена в травні 2015 року в тестовому режимі. Партнерами по запуску виступили дев'ять видавців, в тому числі The New York Times, BuzzFeed, The Atlantic, BBC News, National Geographic і NBC. Проте, безпосередньо на українському ринку дана технологія наразі не отримала відчутної підтримки й вкрай мала частка користувачів працює із нею.

Як розвиватиметься формат Instant Articles та чи житиме взагалі

У фейсбуці зареєстровано 1,4 мільярда чоловік, майже п'ята частина населення Землі. Половина населення США, яке користується інтернетом, дізнається новини з соцмережі (трохи менше, ніж по телебаченню). До того ж, фейсбук, швидше за все, буде піднімати «Миттєві публікації» в стрічці новин, а це впливає на охоплення публікацій і на відвідуваність сайту. Колишній віце-президент NBC News Вівіан Шиллер вважає, що у видань просто немає вибору.

Очевидно, що видання стають все більш залежними і вразливими від рішень Facebook і інших гігантів на кшталт Google, яка теж запустила мобільну платформу для швидкого перегляду статей прямо в пошуковику Accelerated Mobile Pages (AMP).

Тож відповідь однозначна. Так, миттєві публікації житимуть та вже встигли зайняти свою частку на ринку.

У наступній публікації, ми розглянемо: хто вже користується Instant Articles (на прикладі ринку львівських ЗМІ) та надам покрокову інструкцію із налаштування миттєвих публікацій на прикладі WordPress.