Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Фактори ранжування 2017 (на прикладі дослідження Google)

Пошукові системи постійно вдосконалюють алгоритми ранжування, щоб підвищити точність і релевантність видачі на запит користувача. Зі зміною поведінки користувачів, намірів і очікувань цільової аудиторії, змінюється і вага факторів ранжування в загальній формулі: з'являються нові фактори, тоді як раніше вагомі втрачають свою первісну цінність.

Нове дослідження SEMRush показує, які з них мають найбільш сильний вплив на позиції сайту.

Матеріалом для дослідження стали дані по ТОП 100 сайтам по 600 000 ключових запитів, серед яких:

  • високочастотні - 10 000+ запитів в місяць
  • частотні - від 1001 до 10 000 запитів на місяць
  • середньочастотні - від 101 до 1000 запитів на місяць
  • низькочастотні - від 1 до 100 запитів в місяць

HTTPS

65% сайтів в ТОП 3 по високочастотним запитам використовують протокол HTTPS. Вплив переходу на HTTPS невелика, проте експерти рекомендують перейти на безпечний протокол для підвищення довіри цільової аудиторії до сайту. Особливо актуальна ця рекомендація для комерційних сайтів, де користувач залишає свої персональні та фінансові дані.

HTTPS

Об'єм контенту

Дослідження встановило, що обсяг контенту впливає на позиції сайту у видачі. Контент на сторінках в ТОП 3 на 45% довший, ніж контент в другій десятці видачі.

Об'єм контенту

Проте, експерти не рекомендують створювати довгий контент заради контенту, обсягу і позицій у видачі. Ключовий фактор - досить об'ємний, релевантний контент, відповідний наміру користувача. Зверніть увагу на контент на сайтах конкурентів і подумайте, як ви можете додати цінності інформації на сторінках свого сайту, щоб вигідно відрізнятися в загальному одноманітному потоці.

Контент для низькочастотних ключових слів, як правило, на 20% довше, ніж для високочастотних.

Ключові слова

Результати дослідження по фактору ключових слів виявилися дещо несподіваними. Отож:

35% сайтів, що ранжуються по високочастотним запитам, не використовують ключ в заголовку. Це вказує на те, що алгоритми Google "розуміють" значення і контекст, а також можуть зіставити зміст документа зі змістом пошукового запиту.

Ключові слова

Незначна кількість посилань використовують ключі в анкорах - лише 8% сайтів, що ранжуються по високочастотним запитам, використовують ключі в анкорах посилань. Це підтверджує, що ключ в анкорі посилання не є значимим чинником ранжування.

Ключові слова

Трафік

Дослідження встановило, що кількість відвідувань впливає на ранжування по високочастотних запитах, вплив цього чинника знижується для середньо- і низькочастотних запитів.

Трафік

Цікавий факт: на ранжування впливає не пошуковий трафік, а прямі заходи користувачів.

Трафік

Поведінкові фактори

Рівень відмов досить низький для сайтів в ТОП 3 і збільшується з кожною наступною позицією у видачі. Чим нижче сайт, тим вище рівень відмов. Це доводить, що в ТОП потрапляють найбільш якісні сайти, що пропонують найбільш релевантний контент. Уточнимо, що на рівень відмов також впливає швидкість завантаження сайту, довіра користувачів, зручність сайту.

Поведінкові фактори та сигнали

Глибина перегляду - чим більше глибина перегляду, тим вище позиції сайту у видачі.

Глибина перегляду

Експерти стверджують, що Google не враховує поведінкові сигнали безпосередньо, а використовує їх як коригувальний фактор. Тож, якщо за технічними параметрами сайт виходить в ТОП, але поведінка користувачів вказує на низьку якість або релевантність, то позиції сайту відкоригуються і знизяться.

Посилання

Посилання залишаються одним з найсильніших чинників ранжування. Дослідження показало, що якісна ссилочна маса має більший вплив на ранжування по частотним запитам (до 10 000 в місяць).

Посилання

Висновок

За результатами дослідження найбільш сильними факторами ранжування залишаються посилання і прямий трафік. Поведінкові фактори коригують позиції сайтів. HTTPS, контент і ключові запити мають незначний вплив на ранжування в пошуку.