Маркетолог • SMM • WEB-розробник

Facebook: історія створення найбільшої соцмережі у світі

Facebook – найпопулярніша соціальна мережа у світі. Кількість її користувачів наближується до двох мільярдів. Для багатьох вона стала найзручнішим способом спілкування з близькими, замінила електронну пошту та стала головним джерелом інформації та новин.

Почалась історія легендарного сайту 13 років тому в гуртожитку Гарварда. Нікому невідомий другокурсник Марк Цукерберг проник у комп'ютерну мережу університету і скопіював фотографії зі всіх студентських посвідчень.

За кілька днів веб-сайт із даними однокурсників відвідали чи не всі студенти. Однак адміністрація відреагувала швидко – сторінку прикрили, звинувативши Марка в порушенні безпеки та права на особисту інформацію. Дивом необачний вчинок юнаку пробачили.

Несподіваний успіх надихнув хлопця на більш масштабний проект. Узимку 2004 року світ побачив сайт Thefacebook. Спершу ним могли скористатися лише студенти Гарварда. Однак невдовзі він відкрив реєстрацію інших університетів Бостона, а потім і всіх Сполучених Штатів.

Читайте також: Пости у соцмережах. Частота постів, типи контенту та основні правила

У 2006 році сайт став доступним усім користувачам інтернету, а Марк Цукерберг у свої 23 – наймолодшим мільярдером на планеті.

З того часу як зовнішній вигляд, так і наповнення Facebook зазнали кардинальних перевтілень. Хоча принцип роботи залишився незмінним. Як і колись, користувачі соцмережі мають право створювати власні профілі з фотографіями, списки зацікавлень, вносити контактні дані та іншу особисту інформацію. Тут можна спілкуватися з друзями, а також приєднуватися до груп за інтересами.

Водночас користувачі мають право контролювати і рівень доступу до своїх публікацій – хто може бачити ті чи інші фотографії, читати окремо обрані пости. А надокучливих юзерів завжди можна заблокувати чи поскаржитись на них адміністрації.

Експерти з безпеки радять перевіряти свої налаштування хоча б раз на місяць, аби упевнитись, що вони не збилися.

Ще один символ, без якого неможливо уявити собі фейсбук – це кнопка лайк. Цього року користувачі отримали можливість ставити не тільки схвальні позначки, а й виражати цілий спектр емоцій щодо контенту. Адже, окрім веселих, трапляються й сумні повідомлення, або такі, що викликають гнів чи здивування.

лайки та емоції у Facebook (фейсбуку)

Нижче наведені кілька секретів Facebook, які зроблять користування соцмережею цікавим та корисним.

Наприклад, якщо поділитись трьома повідомленнями на цікаву для вас тему – у вас у стрічці почне з’являтися більше повідомлень зі схожим змістом. Поширите публікації про космос – ось ви вже отримуєте більше новин про нього. Цікавитесь вихованням дітей – статті про педагогіку.

Читайте також: Просуваємо пости і бренди у Facebook – формуємо стратегію

Не забувайте також ставити лайки та писати коментарі – таким чином ви також навчаєте Facebook і показуєте, що вас цікавить.

А якщо вам набридли меми, цитати чи чужі селфі – не полінуйтеся і позначте їх міткою "Сховати допис". Миттєво таких постів у вашій стрічці стане в рази менше.

срічка новин фейсбук на мобільному пристрої - facebook mobile news feed

Ще одна цінна порада – розділіть своїх підписників на дві групи – "близькі друзі" та "знайомі". Таким чином ви бачитимете більше повідомлень від тих, кого любите, а спам від малознайомих людей проходитиме повз вас.

Ще одна цікава функція, котрою користуються далеко не всі: ви можете додати у друзі людину, водночас відписавшись від її оновлень. Таким чином у Вас не буде потреби видаляти дану особу, лише щоб не бачити у своїй стрічці новин про її діяльність. Аналогічний функціонал є і для бізнес-сторінок, котрим Ви можете поставити лайк, проте відписатись від їх новин.

Є й із функціонал із точністю до навпаки. У Фейсбуку присутнє обмеження у 5000 друзів, і інколи це завдає клопоту публічним особам, котрі не бажають створювати окремо й користуватись публічною сторінкою. Ідеальний вихід для них - увімкнути можливість "стежити" за їх діяльністю (пости, лайки, поширення) без потреби додавання їх у друзі. Саме таким чином працюють безліч відомих осіб, особливо акторів, співаків тощо.

Хочеш отримувати більше інформації про Фейсбук та SMM загалом? Приєднуйся - Digital marketing solutions !