Маркетолог • SMM • WEB-розробник

7 SMM міфів, в котрі всі вірять

Маркетинг в соціальних медіа, або SMM, користується популярністю у підприємців і маркетологів вже кілька років, тому з'ясувати найбільш ефективні методи реклами в соціальних мережах - досить просте завдання. Чи не так?

Це вірно лише частково.

Соціальні мережі настільки переповнені різною інформацією і контентом, що деколи складно знайти правильну відповідь на це питання. А велика кількість суперечливих думок змушує замислитися, чи варто взагалі використовувати маркетинг в соціальних медіа?

У сучасному інтернет-маркетингу з упевненістю можна сказати тільки одне: соціальні мережі - це прекрасне джерело кваліфікованих лідів і потрібно зробити все можливе, щоб оптимізувати конвертацію цього каналу трафіку для вашого бізнесу.

Величезна кількість змінних в цій формулі лідогенераціі, перетворює SMM в досить складну матерію.

Прочитавши цю статтю, ви дізнаєтеся про 7 найпоширеніших SMM міфів.

1. Чим більше у вас підписників, тим краще

Кількість друзів і підписників не грає великої ролі в таких соціальних мережах, як Twitter, Facebook або LinkedIn - і це розумно. Якщо у вас безліч фоловерів, що не цікавляться вашою сторінкою, то толку від них практично немає - повідомлення і пости все одно будуть переглядати одиниці.

Відмінний приклад активної аудиторії можна знайти в вк-групі Лентач (колишня офіційна сторінка новинного сервісу Lenta.ru). Будь-яке повідомлення цього пабліку набирає, як правило, близько 1 000 лайків і більше 50 репостів. Кількість підписників пабліку на даний момент - 739 578 осіб.

новина про Кабаэву на пабліку Лентач

Для порівняння погляньте на ту ж новину, розміщену в офіційному пабліку відомого новинного порталу Ведомости. Кількість підписників тут практично така ж - 718 534 особи, але ефект і активність аудиторії нижче практично в 10 разів.

новина про Кабаєву на пабліку Ведомости

Бачите, як важливо говорити зі своєю аудиторією на одній мові?

Чому ви віддали перевагу: величезній, але мертвій спільноті або активній аудиторії, число якої в 10 разів менше? Мабуть будь-який розсудливий маркетолог вибере друге.

Подивіться, який відгук викликають ваші повідомлення у аудиторії. Якщо співвідношення хороше, то даний контент швидко розійдеться за межі вашої спільноти, отримавши певний вірусний ефект.

Коротко кажучи: щоб генерувати більше трафіку і лідів, зробіть ставку на активну аудиторію.

2. Обмін посиланнями в соціальних мережах принесе вам більше трафіку

Думаєте, що додавання на лендінг або сайт соціальних кнопок «share» (поділитись) створить більше трафіку? Хоча це і звучить правдоподібно, але в більшості випадків це не так.

Звичайно, добре розміщувати такі кнопки в блогах, адже людям подобається читати освітній контент. Але більшості ресурсів ця функція не принесе користі.

кнопки поширень в соціальних мережах на сайтів Карчер

Справа в тому, що люди не люблять ділитися комерційними офферами. Розміщуючи кнопки «share» на сторінках сайту, ви просто відволікаєте відвідувачів і зменшуєте коефіцієнт конверсії.

3. Реклама в соціальних мережах працює недостатньо добре

Якби SMM не приводив результати, то навряд чи вартість Facebook оцінювалася б вище $ 100 000 000. Це стосується і LinkedIn, який коштує більше ніж $ 20 млрд, і Twitter, вартістю в $ 30 мільярдів.

Ці компанії мають таку капіталізацію, тому що численні рекламодавці вкладають кошти в розміщення платного контенту, який є досить результативним.

Ніхто не пропонує вам вкладати гроші в рекламу, але ви повинні використовувати соціальні мережі, тому що вони дійсно можуть конвертувати трафік в ліди.

кількість продажів через фейсбук сервісу TimothySykes

Просто подивіться на зображення вище, і побачите рівень конверсії сервісу TimothySykes, отриманий завдяки Facebook. 143 конверсії з Facebook за місяць - непоганий результат, враховуючи, що додавання зображень, цитат та оновлення статусу займає менше години на день і нічого не коштує.

Результативність SMM-кампаній не тільки очевидна, але й вимірна. Скориставшись сервісом Google Analytics, ви зможете побачити, як кожна соціальна мережа впливає на конверсію.

4. Кожен бізнес повинен використовувати соціальні мережі

Найбільший міф про SMM полягає в тому, що кожен бізнес повинен використовувати соціальні медіа. Хотілося б, щоб це було правдою, але соціальні мережі підходять не для всіх.

Наприклад, про компанію Palantir ви напевно ніколи не чули, хоча вони залучили інвестиції у розмірі $ 896 000 000. Чому ж ви не знаєте про неї? Просто велику частину своїх доходів компанія отримує за державними контрактами.

В даному випадку соціальні мережі тут не особливо допоможуть. Вони можуть бути корисні тільки для додання бренду модного, сучасного іміджу і для залучення молодих талановитих кадрів.

Є ряд компаній, які просто не створені для соціальних мереж. Якщо ваш бізнес не генерує доходи з мережі і не планує цього, то реклама в соціальних мережах буде не найкращим вибором для вас. Ви все ще можете використовувати її як інструмент по залученню клієнтів, або як спосіб спілкування з незадоволеними покупцями, але, ймовірно, краще спрямувати основні сили в інше русло.

5. Ви повинні розміщувати нові повідомлення щодня

Якщо у вас так багато інформації, що ви можете ділитися нею в соціальних мережах кожен день, це прекрасно - використовуйте цю можливість. Але якщо це не так, то розміщуйте новини рідше.

Зосередьтеся на створенні якісного, цікавого контенту, який зможе захопити підписників , замість того, щоб робити з контент-маркетингу рутинну роботу. Щоденне розміщення оновлень не гарантує вам успіх і популярність.

Чи знаєте ви, як часто потрібно робити нові публікації на Facebook, щоб максимально охопити аудиторію? Якщо ви думаєте, що кожен день, то помиляєтеся. Ідеальна схема розміщення нових повідомлень - раз на 2 дні.

Якщо у вас є цікаві новини для передплатників, то опублікуйте їх на сторінці, якщо ж їх немає, то не варто «висмоктувати» контент з пальця.

6. Те, що працює для В2В, не спрацює для В2С

Багато хто скаже: «Цей метод відмінно підходить для В2В-сегмента, але що робити мені, якщо мій бізнес орієнтований на споживача?».

Якщо ви працюєте в сегменті В2С, то можете використовувати ту ж тактику, що і В2В. Від розміщення інформації про продукти і послуги до оформлення замовлення процес ідентичний.

Як приклад ефективного використання SMM у своїй діяльності, бренд Kormotech, що працює в сфері кормів для тварин, регулярно інформує свою аудиторію, розповідаючи їй про цікаві та тематичні події, а також про внутрішнє життя самої компанії.

публікації на сторінці Кормотех в ФЕЙСБУК

7. Ви повинні ігнорувати негативні відгуки

Найгірше, що ви можете зробити в плані сервісу - ігнорувати негативні відгуки. Якщо хтось не в захваті від вас або вашої компанії, не варто закривати на це очі - вам необхідно прислухатися до критики і постаратися покращити якість послуг.

Приклад того, як не треба спілкуватися із клієнтами, ви можете знайти в паблік відомого російського мобільного оператора:

приклад некоректної техмідтримки

З 4 повідомлень служби підтримки в жодному не дано вирішення проблеми, зате двічі питання було переадресовано в інші служби корпорації

Приклади адекватного клієнтського сервісу теж не доведеться довго шукати - можемо знову звернутися до сторінки міста То є Львів:

відповідь на негативний коментар на сторінці То є Львів

Можливо, відповідь на коментар не особливо офіційна, але вона прояснює ситуацію та вказує на подальше вирішення питання. До слова, відповідь по "достовірній інформації" від особи так й не отримано :-)

Як власник бізнесу, ви повинні враховувати негативні відгуки, відповідати на них і вирішувати проблеми без емоцій.

Висновок

Існує безліч помилкових уявлень про просування бренду і соціальному маркетингу. Якщо ви прочитали чиюсь думку в блозі або почули інформацію від авторитетного джерела, ще не означає, що вона правдива.

Завжди самостійно перевіряйте інформацію та намагайтеся поглибити знання. Маркетинг в соціальних медіа дійсно працює і може допомогти вам досягти успіху в бізнесі, якщо його правильно використовувати.

Високих вам конверсій!