Маркетолог • SMM • WEB-розробник

30 правил поведінки в соціальних мережах

Ви ніколи не зможете всім сподобатися, і не треба до цього прагнути. Ви - учасник спільноти, такий же, як і всі інші. Ваші читачі теж мають своїх читачів. Вони теж ерудовані люди. Кожна людина знає щось незнайоме вам. Все це я перераховую, щоб ви зрозуміли: в інтернеті потрібно вести себе гідно і бути холоднокровним, не реагувати на провокації. Також слід бути стриманим у своїх висловлюваннях.

Як тільки ви опублікували якусь одиницю контенту в блозі або соціальних мережах, її можуть коментувати, задавати вам зустрічні питання. Як в такі моменти ви себе ведете, так вас і сприймають. В обличчя вас ніхто не бачить, зате чітко розглядають кожну букву написаного вами коментаря.

Комусь може здатися, що я говорю до болю банальні речі. Можливо, я б з вами і погодився, якби періодично не зустрічав в мережі обговорення, де представники дуже шанованих структур поводилися, м'яко кажучи, недозволено. Я навіть читав дискусії про інтимні подробиці корпоративного життя, коли представник компанії публічно лінчував колишнього співробітника. Довіра інших користувачів відразу ж знижується.

Ще раз - не потрібно намагатися всім сподобатися. Ставтеся з повагою навіть до тих людей, хто явно вас критикує або ж практикує «слизькі» коментарі до ваших публікацій. Холоднокровність, і тільки холоднокровність. Мудрі люди відношення не з'ясовують, тим більше публічно.

Нижче я приведу вам невеликий звід правил поведінки зі споживачами контенту, які дозволять вам виглядати гідно в очах своєї аудиторії. Навіть якщо до вас не почнуть відчувати почуття пекучої любові і відданості, поважати вас (і вашу думку) точно будуть - а в інтернеті це серйозне досягнення.

1. Звертайтеся до людей по імені. Завжди.

2. «Ти» - дозволено тільки для спілкування з близькими людьми та колегами. При особистому зверненні - тільки «Ви», а не «ви».

3. Ніколи не кажіть «Ви не праві», замінюйте це більш м'якими висловлюваннями, типу «У мене трохи інша точка зору». Або можна взагалі стати повним демократом: «Я згоден з Вами, є така точка зору, і більше того, я раніше сам так вважав. При цьому ... »

4. Делікатні питання краще обговорювати в особистому листуванні, а не в загальній стрічці коментарів (наприклад, якщо я у колег бачу орфографічну помилку або помарку - пишу про це не в коментарях до посту, а особисто).

5. Підтримуйте ініціативи тих людей, хто підтримує ваші, але не забувайте про цінність цих ініціатив для своєї аудиторії.

6. Не флудіть. Якщо йде обговорення жіночих колготок, не потрібно вступати в дискусію, розповідаючи про чоловічі шкарпетки. Флуд або оффтоп - це думка або коментар, не мають відношення до теми обговорення.

7. Якщо ви бажаєте зробити анонс в групах соціальних мереж, де ви числитеся, - спочатку обговоріть можливість і частоту таких публікацій з адміністратором спільноти.

8. Відповідайте на кожне питання і кожен коментар своїх читачів, які адресовані вам або вашій компанії. Навіть якщо питання для вас незручне, відхід від відповіді буде сприйнятий не з найкращого боку.

9. Ніякого інтернет-жаргону типу "lol", "юзери", "ламери», «бекап» і т. Д. Уявіть себе офіційною особою на міжнародній зустрічі - чи будете ви дозволяти собі висловлюватися на жаргоні?

10. Вичитуйте кожен свій короткий пост і коментар на предмет помилок і друкарських помилок.

11. Не дозволяйте собі використання грубих і лайливих слів, навіть у прихованому скороченому вигляді типу «ппц». Коли ви представник компанії або незалежний експерт - відповідайте своєму статусу.

12. Присікайте хамство і неадекватні висловлювання одних читачів на адресу інших. «Свобода слова» - це одне, а особиста культура - зовсім інше.

13. Відповідайте на коментарі швидко і розгорнуто.

14. Контролюйте свої емоції, не потрібно влаштовувати фестиваль знаків оклику і знаків питання а-ля «Я в шоці !!!!!!!!!!»

15. Не відповідайте питанням на питання. Спочатку дайте відповідь читачеві, а потім задайте своє зустрічне питання.

16. Якщо ви не можете надати відповідь на якесь питання - так і скажіть, пояснивши причину. Викручуватися не потрібно.

17. Намагайтеся не спілкуватися з читачами, коли у вас відверто поганий настрій, щоб на комусь не зірватися.

18. Відповідайте тільки на питання, які вам були поставлені, не потрібно відходити в сторону.

19. Якщо ви щось пообіцяли читачам - виконуйте. Якщо ви про це забудете, завжди знайдуться ті, хто вам це ще довго буде згадувати - тому що не потрібно кидати слів на вітер.

20. Чим швидше і повніше ви відповідаєте на запитання та коментарі своїх читачів, тим швидше ви завойовуєте їх повагу. Більш того, це стимулює інших читачів підключатися до ваших обговорень.

21. Використовуйте тільки перевірену інформацію і завжди зберігайте посилання на джерело, буде дуже недобре, якщо хтось доведе, що ви оперуєте неправдивими даними.

22. Якщо ви використовуєте чужий контент - завжди залишайте посилання на першоджерело, завжди.

23. Ніколи прямо в лоб не кажіть читачам, що вони щось не знають або не вміють, - проявіть толерантність.

24. Ніколи не обговорюйте когось зі своїх читачів в інших місцях з поганої сторони. З гарної - так. З поганої - ні, якщо хтось і заслуговує поганих слів, краще просто помовчіть і стримайтеся від спокуси відплатити по заслугах.

25. Залучайте своїх читачів в подальшу розмову - відповіли на питання і продовжуйте дискусію, наприклад: «..., а Ви як вважаєте?»

26. Якщо ви бажаєте щось змінити - обговорюйте це з читачами, дайте їм зрозуміти, що ви цінуєте їхню думку. Тільки будьте готові хоча б частину рекомендацій втілити.

27. Рекомендуйте своїх читачів один одному.

28. Якщо ви вступаєте в якусь гостру дискусію - ви повинні розбиратися в темі обговорення.

29. Публічно вам не слід коментувати вчинки своїх конкурентів або інших учасників вашого ринку.

30. Дорожіть кожним читачем - якщо бачите, що хтось чимось залишається незадоволений, не закривайте на це очі.

Якщо ви почнете дотримуватися хоча б 60% зазначених рекомендацій - помітите, як ваша «карма» в очах цільової аудиторії буде поступово підвищуватися. Знаєте, як я люблю говорити? У кожній людині є щось хороше, потрібно просто навчитися це знаходити.